Ви маєте змогу допомогти АПУ

Новини

СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ ТА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ: відповіді на поширені питання

1.Хто такі внутрішньо переміщені особи?

Внутрішньо переміщені особи (ВПО) – це люди, які залишили свої домівки, рятуючись від небезпеки, але не перетнули міжнародний кордон, а залишились на території рідної країни. ВПО перебувають під законним захистом свого уряду. Вони зберігають усі права та захист згідно з міжнародним законодавством з прав людини.

2.На яку допомогу можуть розраховувати внутрішньо переміщені особи?

  • 3000 грн на кожну дитину або особу з інвалідністю
  • 2000 грн на кожну іншу особу

Хто може отримати зазначені виплати?

Особи, які мають зареєстоване місце проживання в областях ведення бойових дій: Волинська область, Дніпропетровська область, Донецька область, Житомирська область, Запорізька область, Київська область, м. Київ, Луганська область, Миколаївська область, Одеська область, Сумська область, Харківська область, Херсонська область, Чернігівська область та які перемістилися в області, де бойові дії не ведуться.

  • Внутрішньо переміщені особи, які станом на 1 березня 2022 року отримували щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання відповідно до Постанови КМУ № 505 від 1 жовтня 2014 року (без додаткового звернення).

Як отримати?

1) Потрібно зареєструватися як внутрішньо переміщена особа (ВПО) шляхом подачі заяви через Портал Дія (зкінця березня) або в письмовій формі до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем перебування, уповноваженої особи громади, ЦНАПу.

2) Отримати довідку про взяття на облік ВПО..

3) Подати заяву на отримання допомоги для ВПО через портал або в письмовій формі до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем перебування, уповноваженої особи громади, ЦНАПу.

4) Отримати кошти на банківський рахунок.

Кошти нараховуються щомісячно з місяця звернення протягом воєнного стану плюс один місяць після його припинення чи скасування. Якщо ви зареєструєтесь до 14 квітня, то отримаєте повну виплату і за березень.

Виплати не включаються до сукупного доходу сімї при наданні інших видів соціальних допомог та не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб.

3. Для кого передбачені виплати 6500 грн в межах єПідтримки та як їх отримати?

Зазначену виплату можуть отримати наймані працівники, за яких сплачується ЄСВ та ФОП усіх груп. Виплата спрямована, щоб підтримати населення у тих областях, де ведуться найактивніші бойові дії.

Як отримати:

1. Авторизуйтеся у Дії та оберіть послугу єПідтримка.

2. Оберіть картку єПідтримка. Якщо у вас її ще немає. Тут ви можете дізнатися, як її оформити: https://e-aid.diia.gov.ua/#card .

3. Натисніть «Отримати допомогу».

4. Очікуйте зарахування коштів протягом доби.

Заявку на отримання коштів можна подати до 31 березня.

4. Як відбувається розподіл гуманітарної допомоги?

Наразі створена мережа розподільчих хабів гуманітарної допомоги. Хаби створюються в областях, де не ведуться активні бойові дії, на базі установ, які здатні забезпечити організацію роботи, контроль та логістику. Така диверсифікована мережа здатна діяти швидко та адресно, оперативно обробляти великі обсяги вантажів. Також, коли є декілька центрів розподілу, це зменшує ризики, що доставка гуманітарної допомоги людям буде заблокована в разі виникнення активних бойових дій в тому чи іншому регіоні.

Окрім Мінсоцполітики створило платформу єДопомога, яка забезпечує оперативний збір заявок з усіх регіонів України щодо потреб в гуманітарній допомозі, а також ефективний та адресний розподіл допомоги.

Через неї консолідуються та обробляються заявки на отримання та надання різних видів допомог. Забезпечення продуктами харчування, одягом, ліками та іншими необхідними речами за цими заявками здійснюватиметься, як соціальними працівниками, так і через поштових операторів, таких як Укрпошта та Нова Пошта, а також через точки видачі гуманітарної допомоги.

Якщо ви хочете допомогти або вам потрібна допомога – переходьте на платформу єДопомога за посиланням https://edopomoga.gov.ua 

5. Як війна та масова евакуація громадян із зони бойових дій вплинула в принципі на можливість людей отримувати соціальну допомогу? Виплати по держпрограмам продовжують нараховуватися?

Держава продовжить виплачувати призначені державні соціальні допомоги людям протягом часу дії воєнного стану плюс один місяць після його завершення. Під час воєнного стану не потрібно звертатись за їх перепризначенням або підтвердженням права на їх отримання. 

Відповідне рішення стосується:

  • допомоги малозабезпеченим сім’ям,
  • допомоги на дітей одиноким матерям,
  • допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування,
  • допомоги на дітей, хворих на тяжкі хвороби, яким не встановлено інвалідність,
  • щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу,
  • тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме,
  • щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам,
  • тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату.

Також якщо отримувачі державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю пропустили строк перегляду, виплата таких видів допомоги не зупиняється на період введення воєнного стану та одного місяця після його скасування.

Після скасування воєнного стану органи соціального захисту поінформують одержувачів про необхідність протягом одного місяця оновити документи, необхідні для того, щоб продовжувати отримувати допомогу.

6. Як отримати пенсії та грошову допомогу в умовах воєнного стану?

Якщо особа отримувала виплати на банківську карту

Таким людям виплата здійснюватиметься шляхом зарахування коштів на їх поточні рахунки, відкриті в уповноваженому банку.

У разі, якщо уповноважений банк, обраний одержувачем, не зможе виконувати свої функції, кошти будуть переказані до АТ «Ощадбанк» без відкриття рахунку, про що людину додатково повідомлять органи Пенсійного фонду України або органи соціального захисту. Для отримання коштів у відділенні АТ «Ощадбанк» людині необхідно пред’явити паспорт та довідку про присвоєння РНОКПП (індивідуального податкового номера).

Якщо особа отримувала виплати шляхом доставки АТ «УКРПОШТА» та не змінила своє місце проживання

Такі особи очікують доставку Укрпоштою пенсії та грошової допомоги додому або можуть отримати самостійно в найближчому поштовому відділенні Укрпошта.

Якщо особа отримувала виплати шляхом доставки АТ «УКРПОШТА» та змінила своє місце проживання

Такі особи можуть отримати кошти:

– грошовим переказом через АТ «Ощадбанк» без відкриття банківського рахунку;

– переведення Укрпоштою коштів на поштове відділення за новим місцем перебування або до будь-якого автоматизованого відділення Укрпошта.

Якщо людина обрала грошовий переказ через АТ «Ощадбанк», про це повідомляє органи Пенсійного фонду України (особисто, за телефоном, а також через особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг), або орган соціального захисту (особисто, за телефоном).

У заяві до органу Пенсійного фонду України та органу соціального захисту про переказ коштів через АТ «Ощадбанк» без відкриття банківського рахунку за тимчасовим місцем перебування зазначається ПІБ, паспортні данні та про присвоєння РНОКПП (індивідуального податкового номера) одержувача, його попереднє місце проживання (отримання пенсії) та тимчасове місце перебування.

Якщо людина обрала переведення Укрпоштою пенсії на інше поштове відділення, про це повідомляє органи Пенсійного фонду України (особисто, за телефоном або через особистий електронний кабінет ПФУ) або Укрпошті за телефоном гарячої лінії.

7. Чи можуть отримувати соціальну допомогу громадяни, які виїхали закордон?

Всі соціальні допомоги продовжують виплачуватись, ними можна користуватись, незалежно від факту виїзду за межі України. Банківськими картками українських банків можна вільно користуватись за кордоном.

Більше того, нашим людям надають безпрецедентну підтримку країни, до яких вони виїжджають. Тимчасове розміщення, харчування, проїзд, юридична допомога, право працювати, медичні та освітні послуги – і це не повний перелік.

8. Чи виплачуються субсидії в умовах воєнного стану?

Субсидії так само, як і інші соціальні допомоги, нараховуються і виплачуються. І всі призначені субсидії будуть виплачуватись до кінця опалювального сезону.

По закону – субсидія не призначається, якщо є прострочена заборгованість за комунальні послуги за більше, ніж три місяці на суму понад 680 гривень.

Але оскільки у нас субсидію призначають строком до дати закінчення опалювального або неопалювального сезону, то наявність заборгованості буде аналізуватися органами соціального захисту населення в травні поточного року. Тому фактично до травня отримувач може розраховуватись за комунальні послуги із зручною йому періодичністю.

  • Якщо особа отримувала субсидію шляхом доставки АТ «УКРПОШТА» та змінила своє місце проживання?

Якщо Ви переїхали із регіонів, де ведуться активні бойові дії  та отримували виплати через Укрпошту – зверніться з паспортом та довідкою з номером РНОКПП (індивідуальним податковим номером) до будь-якого відділення Ощадбанку на території України протягом 60 днів та отримайте свою виплату.

9.Чи можна отримати «лікарняні» та допомогу по вагітності та пологам під час воєнного стану?

Під час воєнного стану ті працівники, чиї роботодавці не змогли опрацювати лікарняний та подати за ним заяву-розрахунок, можуть звернутись до Фонду соціального страхування України за місцем тимчасового перебування внаслідок переміщення через бойові дії, за місцем реєстрації або в іншому зручному місці і отримати напряму від нього виплату «лікарняних» або допомоги по вагітності та пологах.

Перелік відділень Фонду соціального страхування, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану, та їх контакти оновлюються за посиланням.

Напряму працівнику можуть бути нараховані:

  • допомога по вагітності та пологах,
  • допомога по тимчасовій втраті працездатності,
  • допомога на поховання.

Кошти Фонд соціального страхування перерахує на спеціально відкритий для працівника поточний рахунок або особисту банківську картку.

Які документи необхідні?

Для призначення виплати застраховані особи повинні мати при собі паперовий листок непрацездатності або е-лікарняний.

Також варто підготувати копії таких документів:

  • першої-четвертої, одинадцятої-шістнадцятої сторінок паспорта або сторінки з відповідною інформацією іншого документа, що посвідчує особу;
  • довідки про присвоєння РНОКПП (індивідуального податкового номера).

За наявності також подаються інші документи, передбачені у порядках надання відповідних видів матеріального забезпечення.

_______

Якщо ви не знайшли відповіді на своє питання, будь ласка, зверніться за кваліфікованою консультацією наших юристів на безкоштовну гарячу лінію АПУ за тел.: 

Дзвінки приймаються у робочі дні з 09:00 до 18:00, в інший час, будь ласка, використовуйте канали Facebook, Telegram та Instagram.

Related posts
Новини

«Класифікатор професій»: виклики та бачення реформи в контексті правничої професії, - відбувся захід АПУ та Програми USAID «Справедливість для всіх»

ВажливоНовини

Злочини РФ, вчинені з лютого до липня 2022 року в Україні, задокументовано у Другому, доповненому, звіті Global Accountability Network

Експертна думкаНовини

Сергій Козьяков: Практично всі юристи розуміють, що Україна – це невід’ємна частина європейського правового простору

Міжнародна підтримкаНовини

Знайомство з міжнародними учасниками АПУ: Тобі Кадман